Aktualności grupy STARSZEJ


CZERWIEC – nasze plany utrwalamy - doskonalimy percepcję słuchową przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych;  posługujemy  się alfabetem ruchomym ; układamy wyrazy, zdania z rozsypanek; rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w różnorodnych ekosystemach – łąka, staw, jezioro; rozwijamy umiejętności muzyczne, wokalne i taneczne przez naukę nowych piosenek, rozwijamy wrażliwość muzyczną  przez integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tem...   więcej »
Maj – nasze plany –     poznamy litery ł, Ł, h, H  ( utrwalamy litery o,O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E; u, U; k, K; y, Y; z, Z; b, B; n, N; s, S; r, R; g, G; p,P; w,W; c,C; j,J, f, F) wyszukujemy je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy,   proste teksty; -  czerpiemy radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań oraz prostych tekstów słowno- obrazkowych; - doskonalimy umiejętność przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi; poznamy cyfry 0 i liczby 9 i 10;   - zorganizujemy warsztaty podczas których wykonamy samodzielnie pachnące świeczki; - rozwijamy wrażliw...   więcej »
Deutsch 3 Hallo meine Eulen! Witam Was moje Sowy! W tym tygodniu utrwalamy nazwy dni tygodnia, a pomoże nam w tym jedna z waszych ulubionych piosenek o pięknej, nieco kapryśnej Laurecji: https://www.youtube.com/watch?v=1rQRIqGaCVE dni tygodnia: https://www.youtube.com/watch?v=k0zawwsQj_w Kiedy chłopak pyta, kiedy się spotkamy, Laurencja odpowiada: am Montag – w poniedziałek, am Dienstag – we wtorek, am Mittwoch – w środę, am Donnerstag – w czwartek, am Freitag – w piątek, a może am Samstag – w sobotę lub am Sonntag – w niedzielę… Przjżycie się dokładnie, jakie prezenty Laurencja dostanie i koniecznie śpiewamy razem piosenkę. A karty pracy, które można sobie wydrukować, pozwolą utrwalić nowe słownictwo. https...   więcej »
English 3 Hello my Owls! Witam Was moje Sowy! Kwiecień (APRIL) wciąż przeplata, trochę zimy, trochę lata… Dlatego proponuję wam obejrzenie i wysłuchanie piosenki o wiośnie https://www.youtube.com/watch?v=QdBbBZkITxA A słownictwo, które tam poznacie, np. a kite – latawiec, otrzymacie w postaci karty pracy, którą można sobie w domu wydrukować: https://twistynoodle.com/kite-latawiec-worksheet/ https://twistynoodle.com/spring-wiosna-kolorujemy-worksheet/ https://twistynoodle.com/cut-and-paste-the-spring-words-worksheet/ RAINBOW – TĘCZA, SUN – SŁOŃCE, RAIN – DESZCZ, FLOWER – KWIAT, BEE – PSZCZOŁA https://twistynoodle.com/bees-bees-bees-worksheet/ GOOD LUCK! Powodzenia! And take care! Pozdrawiam serdecznie, Aneta Bar...   więcej »
Kontakt do wychowawcy – te.ponitka@gmail.com Dzień Dobry kochane Sówki!!! Kochane „Sówki”, 6-latki zakończyły pracę w kartach pracy nr 3.  Zachęcam Was do częstego zaglądania do naszych kart pracy , czytania sylab , wyrazów ,zdań . Możecie również samodzielnie czytać ciekawe książeczki.   Zapraszamy Was do wysyłania   zdjęć z pracami i zabawami na adres e-mail przedszkola lub wychowawcy. Zdjęcia będą umieszczane w galerii grupowej ,,Sówki bawią się i uczą w domu”. Proponowane w tym tygodniu aktywności wykorzystajcie   dowolnym czasie, najbardziej dla Was odpowiednim.  Rozmawiać będziemy o kulturze osobistej i miejscach w których trzeba zachowywać się ku...   więcej »
Hallo Eulen! W tym tygodniu mam dla was niemiecko-angielski filmik o WIOŚNIE. https://www.youtube.com/watch?v=OOYspFQRLl8 Wiosna po niemiecku to der Frühling, inne nowe słówka to: der Sonnenschein - promienie słońca, die SONNE - słońce, WANN - KIEDY, WARM - ciepło, wärmer - cieplej, der SCHNEE - śnieg, das EIS - lód, die Kälte - zimno, chłód.  vergehen - przeminąć, skończyć się Oglądając filmik spróbujmy odpowiedzieć na pytania: Wer liegt auf der Decke? Kto leży na kocyku? Ein Junge oder ein Mädchen? Chłopczyk czy dziewczynka? Welche Farben hat die Decke? W jakich kolorach jest kocyk? ROT und WEISS czy BLAU und WEISS? Welche Farbe hat das T-Shirt? Jakiego koloru jest t-shirt chłopca? BLAU czy GRÜN? Wie viel...   więcej »
Hello Kids! W tym tygodniu poznajemy nową piosenkę angielsko-niemiecką o wiośnie "Ich lieb den Fruhling (I like the flowers)" -Kocham Wiosnę! (Lubię kwiaty). https://www.youtube.com/watch?v=OOYspFQRLl8 Nowe słówka to: A DAFFODIL - żonkil, A MOUNTAIN - góra,  the ROLLING HILLS - faliste wzgórza  a  the SPRING to wiosna. Oglądając ten filmik próbujemy odpowiedzieć na pytania: What colour is the daffodil? How many children are sitting on the fireflace? (Jakiego koloru jest żonkil? Ile dzieci siedzi przy ognisku? What do they like? Co takiego lubią robić te dzieci? - I like ... Spróbujmy to narysować ....) Have a nice week and take care! Pozdrawiam Was serdecznie! Aneta Barłóg
,,Sówki – zabawa i praca w domu” Kontakt do wychowawcy – te.ponitka@gmail.com Kochani! Witamy Was po Świętach Wielkanocnych. Mamy nadzieję, że miło spędziliście ten czas i znaleźliście coś słodkiego w gniazdkach. Przed nami kolejny tydzień.   Myślimy, że w poniedziałek wszyscy spotkamy się w przedszkolu.  Zachęcamy Was do wysyłania nam swoich zdjęć na adres e-mail przedszkola lub wychowawcy. Zdjęcia będą umieszczane w galerii grupowej ,,Sówki bawią się i uczą w domu”. W tym tygodniu proponujemy Wam różne aktywności na cały tydzień. Wykorzystajcie je w dowolnym czasie, najbardziej dla Was odpowiednim. Będziemy przeprowadzać eksperymenty z jajkiem. Proszę przygotować 2 jajka surowe, jajko...   więcej »
Kwiecień - nasze plany: –     poznamy litery f,F  ( utrwalamy litery o,O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E; u, U; k, K; y, Y; z, Z; b, B; n, N; s, S; r, R; g, G; p,P; w,W; c,C; j,J) wyszukujemy je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy,   proste teksty obrazkowo – wyrazowe, podejmujemy próby samodzielnego czytania; -   kontynuujemy realizację zadań z projektu ,,Necio.pl", poznamy  zagrożeniami, jakie niesie ze sobą nadużywanie urządzeń ekranowych i internetu (zbyt długie lub/i zbyt częste korzystanie, ale także rezygnowanie z innych aktywności na rzecz korzystania z urządzeń ekranowych i internetu). -   realizujemy kolejny temat z programu ,,Czyste powietrze wokół ...   więcej »
Hello Owls :) Dla przypomnienia słownictwa związanego z Wielkanocą proponuję obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYr , możecie też poćwiczyć na otrzymanych kartach pracy lub namalować a BUNNY (zajączka). Happy Easter!  
Hallo Eulen! - Witam sowy! Zbliżają się święta Wielkanocy, dlatego warto osłuchać się z piosenką o zwyczajach świątecznych https://www.youtube.com/watch?v=LJpTw76v25I Was macht der Osterhase? Co robi zajączek wielkanocny? Po obejrzeniu filmu na pewno będziecie to już wiedzieli. Viel Spass! Dla przypomnienia: der Osterhase - zajączek wielkanocny, das Ei - jajko, die Geschenke - prezenty Frohe Ostern :)
Drodzy Rodzice, drogie Dzieci. W okresie przedświątecznym, najważniejsze abyśmy znaleźli czas na wspólne przygotowanie się do Świąt Wielkiej Nocy. Postaramy się ten czas urozmaicić propozycjami zabaw i zajęć. Poniedziałek (29.03.2021r) Wykorzystamy wierszyk pt."Pisanki" (Stanisław Aleksandrzak) - proszę rodziców o przeczytanie dziecku wiersza "Dzieci obsiadły stół i malują pisanki: pierwsza -ma kreski, druga - ma kółka złote, trzecia - drobne kwiatki, czwarta - dużo kropek, piąta - srebne gwiazdki, szósta - znów zygzaki, siódma - barwne kwiatki jak astry lub maki, ósma - wąskie szlaczki, z zielonych listków, dziewiąta - największa - ma już prawie wszystko: i kropki, ...   więcej »
  Marzec– nasze plany   - poznamy litery p, P; w, W; c, C; j, J ( utrwalamy litery o,O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E; u, U; k, K; y, Y; z, Z; b, B; n, N; s, S; r, R; g, G) wyszukujemy je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy, proste teksty obrazkowo – wyrazowe, podejmujemy próby samodzielnego czytania; - odbędziemy wyprawę w Kosmos, nauczymy się odróżniać gwiazdy od planet, dowiemy się, dlaczego czasem jest noc, a czasem dzień; jak ważna jest praca astronauty. Poznamy nazwy planet w Układzie Słonecznym i wiemy, że Słońce to gwiazda. - kontynuujemy realizację zadań z projektu ,,Necio.pl", dowiemy się czym jest dobra i zła tajemnica, i czym się od siebie różnią, - nadchodzi wiosn...   więcej »
Luty – nasze plany - poznamy litery n, N; s, S; r, R; g, G; ( utrwalamy litery o,O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E; u, U; k, K; y, Y; z, Z; b, B) wyszukujemy je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy, proste teksty obrazkowo – wyrazowe, podejmujemy próby samodzielnego czytania; - kontynuujemy realizację zadań z projektu ,,Necio.pl". Poznamy zagrożenia związane z używaniem urządzeń ekranowych oraz internetu, - bawimy się na Balu – przebierzemy się w ciekawe stroje, spędzimy czas na zbawach, konkursach i tańcach; - porozmawiamy o zdrowiu, zdrowym stylu życia, aktywności fizycznej, - dowiemy się, że aby odkrywać i poznawać trzeba podróżować - porozmawiamy o różnych sposobach podróżowan...   więcej »
Kochana Babciu, Kochany Dziadku, dziś Wam przynoszę po jednym kwiatku, do tego dokładam serdeczne życzenia, niech Wam się spełnią wszystkie marzenia. "Sówki" z Przedszkola w Turawie.  
- poznamy litery: z, Z; B,b (utrwalamy poznane o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E; u, U; k, K; y, Y) wyszukujemy je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy, proste teksty obrazkowo-wyrazowe, podejmujemy próby samodzielnego czytania; - w ramach zajęć plastycznych i technicznych rozwijamy inwencję twórczą, rozwijamy nasze talenty plastyczne, usprawniamy dłonie; - przygotowujemy wierszyk, piosenkę i upominki dla babci i dziadka; - pogłębiamy wiedzę na temat swojej rodziny; - rozwijamy i doskonalimy sprawność grafomotoryczną i precyzję ruchów podczas kreślenia szlaczków i wodzenia po śladzie, wycinania, składania papieru, darcia, skręcania, zgniatania, lepienia; - ćwiczymy pamięć poprzez zapamiętywanie wierszy i k...   więcej »
Zwracamy się z uprzejmą prośbą, aby w czwartek 17 grudnia 2020r.  dzieci przyszły do przedszkola odświętnie ubrane.                                                      Dziękujemy. 
- poznamy litery k, K; y, Y ( utrwalamy poznane o,O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E; u, U) wyszukujemy je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy, proste teksty obrazkowo – wyrazowe, podejmujemy próby samodzielnego czytania; - wzbogacimy wiedzę na temat kolejnej pory roku – rozwijamy zainteresowania światem przyrody, - pielęgnujemy tradycje świąteczne – ubierzemy choinkę, poznamy zwyczaje świąteczne, wykonamy, upieczemy i polukrujemy pierniki, posłuchamy i zaśpiewamy znane kolędy, - w ramach zabaw plastycznych i technicznych rozwijamy inwencję twórczą, rozwijamy nasze talenty plastyczne, usprawniamy dłonie, wykorzystujemy różnorodne materiały, - rozwijamy i doskonalimy sprawność grafomotoryczną i pre...   więcej »
-  poznamy litery  d, D; e, E; u, U, ( utrwalamy poznane o,O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I;) wyszukujemy je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy, proste teksty obrazkowo – wyrazowe, podejmujemy próby samodzielnego czytania; -  poszerzymy wiadomości  na temat swojego kraju: nazwa, stolica, symbole narodowe, tradycje, historia powstania, wzbogacamy  słownik o pojęcia ojczyzna, mała ojczyzna, stolica, patriota, patriotyzm; - poznamy historię Narodowego Świeta Niepodległości; - rozwijamy  zainteresowania własnym regionem, miejscowością –  poznamy tradycje własnego regionu: charakterystyczny strój ludowy, mowa, tańce; - rozwijamy koordynację ruchowo-słuchowo-wzrokową  podczas zabaw w KDS, aktywnego sł...   więcej »
2020-10-11
E-mail do kontaktu z nauczycielem: te.ponitka@gmail.com Konsultacje indywidualne z nauczycielem odbywają się po wcześniejszym uzgodnieniu terminu w czwartki od godz. 15.30 - 16.30. Można się umówić również w innym terminie dzwoniąc pod numer przedszkola.   
PROGRAMY I PROJEKTY REALIZOWANE W NASZEJ GRUPIE        W roku szkolnym 2020/2021 zadania edukacyjne realizujemy zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego oraz w oparciu o wybrany program wychowania przedszkolnego:   ,,Planeta dzieci" - Program Wychowania Przedszkolnego        W roku szkolnym 2020/2021 wprowadzamy dla dzieci opracowanie wydawnictwa WSiP tj." Planeta dzieci" Barbary Dankiewicz, Beaty Gawrońskiej, Iwony Jabłońskiej -Gabrysiak. ,,Planeta dzieci" to cykl zbudowany wokół idei wychowania przez wartości codziennego wspierania rozwoju dziecka, umożliwiania mu odkrywania własnych możliwości, sensu życia oraz gromadzenia doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy ,...   więcej »
- poznamy litery m, M; l, L; t, T; i, I; wyszukujemy je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy, proste teksty obrazkowo – wyrazowe, -  poznamy bohatera projektu ,,Necio.pl" - robocika Necia, - rozwijamy zainteresowania światem przyrody i jego znaczeniem dla życia i zdrowia człowieka, - - uczymy się szanowania przyrody, budowania więzi emocjonalnej z przyrodą, rozwijania wrażliwości na piękno jesiennej przyrody – poznajemy sposoby zwierząt na przetrwanie zimy (leśne ssaki, owady), - poznajmy rolę owoców i warzyw dla zdrowia, poznamy sposoby ich przechowywania w okresie zimowym, - zwracamy uwagę na ubieranie się stosownie do pogody, - rozwijamy sprawność manualną i grafomotoryczną poprzez nawlekanie, nawijanie, cięcie noży...   więcej »