- poznamy litery k, K; y, Y ( utrwalamy poznane o,O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E; u, U) wyszukujemy
je wśród innych, czytamy sylaby, wyrazy, proste teksty obrazkowo – wyrazowe, podejmujemy próby
samodzielnego czytania;
- wzbogacimy wiedzę na temat kolejnej pory roku – rozwijamy zainteresowania światem przyrody,
- pielęgnujemy tradycje świąteczne – ubierzemy choinkę, poznamy zwyczaje świąteczne, wykonamy,
upieczemy i polukrujemy pierniki, posłuchamy i zaśpiewamy znane kolędy,
- w ramach zabaw plastycznych i technicznych rozwijamy inwencję twórczą, rozwijamy nasze talenty
plastyczne, usprawniamy dłonie, wykorzystujemy różnorodne materiały,
- rozwijamy i doskonalimy sprawność grafomotoryczną i precyzję ruchów podczas kreślenia szlaczków
i wodzenia po śladzie, wycinania, składania papieru, darcia, lepienia,
- ćwiczymy pamięć dowolną przez zapamiętywanie wierszy i krótkich rymowanek,
- poznamy nową piosenkę – ,,Zaczarowany śnieg”,
- wiemy, jak ważna jest wspólna zabawa - bawimy się przy dźwiękach muzyki klasycznej,
utrwalamy poznane układy ruchowe, tańce,
- podczas spacerów, zabaw w ogrodzie hartujemy organizm, ale też doskonalimy samodzielność
podczas zmieniania ubrań. Pamiętamy, że należy ubierać się odpowiednio do pogody,
- rozwijamy ogólną sprawość fizyczną w trakcie ćwiczeń gimnastycznych,
- prowadzimy doświadczenia pomagajace dzieciom ustalać stałość długości; uczymy się mierzyć krokami, dłonią, sznurkiem itp. poznajemy narzędzia pomiaru,
- w dalszym ciągu prowadzimy zabawy na rozszerzenie zakresu dziecięcego liczenia.