Marzec
1.Oznaki wiosny.
2.Wszystko rośnie.
3.Witamy cię wiosno.
4.Pracowita wiosna.
Cele ogólne:
1.Kształtowanie postaw społecznych, empatii i zrozumienia.
2.Odróżnianie dobra od zła.
3.Rozwijanie zainteresowań i wiedzy przyrodniczej, utrwalenie nazw ptaków oraz wiosennych kwiatów.
4.Wzbogacanie wiadomości na temat aktualnej pory roku.
5. Dobieranie ubrań zgodnie z aktualną porą roku oraz pogodą.
6.Rozwijanie poczucia przynależności do lokalnych tradycji – poznanie tradycji związanych z powitaniem wiosny.
7.Rozwijanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia.
8.Nazywanie własnych emocji i wyrażanie ich w różnych formach aktywności.
9.Rozwijanie zainteresowań czytaniem.
10.Interesowanie się pisaniem.
11.Rozumienie rytmicznej organizacji w czasie i przestrzeni.
12.Utrwalanie nazw pór roku, miesięcy, dni tygodnia.
13.Zabawy badawcze.
14.Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania.
15.Uważne słuchanie i spostrzeganie.
16.Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowo - słuchowej.
17.Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej.
18.Doskonalenie percepcji słuchowej.
19.Rozwijanie sprawności małej i dużej motoryki.
20.Czynne uczestniczenie w ćwiczeniach i zabawach ruchowych.
21.Rozwijanie słownika czynnego i umiejętności wypowiadania się - doskonalenie kompetencji językowych.
22.Czytanie globalne wyrazów.
23.Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów oraz zdań.
24.Układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych.
25.Poznanie liter: Gg. Rr, Cc.
26.Słuchanie tekstów literackich.
27.Słuchanie i śpiewanie piosenek, rytmiczne poruszanie się przy muzyce, interpretowanie utworu muzycznego za pomocą rytmu i ruchu.
28.Wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami.
JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM
O WOJNIE?
Obserwując obecną sytuację w Ukrainie, wszyscy jesteśmy zaniepokojeni, przestraszeni i przytłoczeni. To z kolei odbija się na dzieciach, które również odczuwają niepokój. Jak zatem wytłumaczyć dziecku, to co się dzieje?
-Najważniejszą zasadą jest mówienie dzieciom prawdy.
-Odpowiadamy na ich pytania adekwatnie do ich wieku.
-Aktywnie słuchamy- skupiamy się na tym co dziecko ma do powiedzenia, na jego emocjach.
-Można powiedzieć, że jest ktoś taki na świecie kto robi złe rzeczy, że tak nie można.
-Należy zaznaczyć, że na świecie są inni ludzie, którzy chcą tej wojnie zapobiec, że dbają o nasze bezpieczeństwo, że my też możemy pomóc.
-Nie należy zapominać o swoich emocjach i powiedzieć, że ludzie się boją i jest to normalne uczucie.
-Należy ograniczyć dostęp do różnych treści, które są w mediach, nieodpowiednich dla dzieci w tym wieku. -Należy uważać co mówimy przy dziecku, nie wyolbrzymiać, nie wybiegać za bardzo w przyszłość.
-Dziecko musi mieć świadomość, że w tej chwili jest bezpieczne i to wszystko kiedyś się skończy.
Źródło: parenting.pl